Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om AnyDesk te downloaden. Zowel Windows, MacOS, Android als Linux desktops worden ondersteund. Al in het bezit van Reto Support (AnyDesk)? Ga dan verder bij stap drie.
Vijf eenvoudige stappen:
Gepubliceerd op maandag 11 december 2017 in Support
Ongeveer 2 minuten lezen
Onderstaand bericht hebben alle klanten per e-mail ontvangen:
Bij deze willen wij u informeren over de belangrijke upgrade en migratie van onze e-mailplatformen naar een nieuwer, veiliger, stabieler en moderner e-mailcluster.
Achter de schermen zijn we de afgelopen maanden bezig geweest om alle mail te migreren. Uw mail staat nu als het ware op twee plekken. Zo hebben we de migratie ondertussen uitgebreid kunnen testen.
Wat goed is, komt snel. De definitieve upgrade wordt in de nacht van aanstaande dinsdag op woensdag om 0.00 uur uitgerold. Als het ware zetten we de oude mailserver dan uit zodat deze met pensioen kan. E-mailaccounts synchroniseren we voor de laatste keer. We doen dit ‘s nachts zodat u hier zo min mogelijk hinder van ondervindt.
Het nieuwe e-mailplatform biedt belangrijke voordelen; met name het beheer via Reto Webmail, de stabiliteit, capaciteit en veiligheid zijn echte voordelen. Ook biedt het nieuwe platform diverse verbeteringen als het gaat om anti-spam en virussen. Voor de stabiliteit en capaciteit zijn er straks drie mailservers. Stel dat er één server uitvalt dan nemen de andere twee de taken over.
Een aantal mailinstellingen die voorheen geaccepteerd werden, zijn nu strenger afgesteld. Op deze manier kunnen we de stabiliteit en veiligheid nog beter waarborgen.
Belangrijk voor u zijn twee wijzigingen:
In de meeste gevallen zal dit al goed staan en hoeft u dus niks te doen.
Let op: Moet u wel aan de slag, dan heeft het nog geen zin om bovenstaande wijzigingen nu al door te voeren. De strengere eisen gaan pas woensdagochtend in. Daarna moet u dan de wijzigingen doorvoeren.
Op onze site staat uitleg over hoe alles vanaf woensdagochtend ingesteld moet zijn. We hebben screenshots per mailprogramma toegevoegd om het één en ander te verduidelijken:
Zijn er vragen of wilt u dat wij even meekijken, bel dan even naar support op 035-60 323 05. Woensdagochtend zitten wij vanaf 7.00 uur klaar om u te helpen. Wees gerust, er gaat geen mail verloren. Ook niet als uw computer en/of telefoon nog niet de juiste instellingen heeft. Via webmail kunt u overigens ook altijd bij uw mail terecht.
Met vriendelijke groet,
Reto Support Team