Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om AnyDesk te downloaden. Zowel Windows, MacOS, Android als Linux desktops worden ondersteund. Al in het bezit van Reto Support (AnyDesk)? Ga dan verder bij stap drie.
Vijf eenvoudige stappen:
Gepubliceerd op maandag 12 februari 2018 in Support
Iets meer dan 3 minuten lezen
Je wilt een belangrijke mail versturen naar één of meerdere contacten, maar je mail/nieuwsbrief verdwijnt in de map ongewenste mail van de ontvanger en wordt zo dus mogelijkerwijs niet gelezen. Hoe kan dit? En hoe kun je dit nu voorkomen? Daarover gaat deze eerste ‘tip-van-de-maand-blog.’
Allereerst een stukje geschiedenis, want wist je dat spam vernoemd is naar ingeblikte ham? Een populaire sketch van Monty Python uit 1970 legde de link tussen de twee. In de sketch bestellen twee klanten een ontbijt in een vettig café. Op het menu blijkt spam bijna in elk gerecht vertegenwoordigd. De ingeblikte ham is zo rijk vertegenwoordigd op de kaart, dat de rest van het menu nagenoeg wegvalt. Sindsdien gebruikten vele internetgebruikers het woord bij wijze van grap steeds meer in hun digitale woordenschat. Spam is de ruis die ervoor zorgt dat de mails die er echt toe doen, niet meer gezien worden. Spamfilters zijn de ‘rakkers’ die onze mailboxen moeten bewaken tegen spam.
Een lange lijst aan criteria (>1000) wordt door spamfilters gebruikt om te bepalen of een e-mailbericht als spam moet worden beoordeeld. De spamfilter doet dit door strafpunten toe te kennen aan een e-mail. Hoe meer strafpunten, hoe hoger het spamgehalte. Samen met een zelflerend mechanisme (autolearn) word zo veel mogelijk spam tegengehouden. Mails die in je spam-map staan zullen automatisch na 30 dagen alsnog worden verwijderd (of eerder als je dat handmatig doet). Het zelflerende systeem controleert dagelijks welke e-mails in de map "ongewenste e-mail" staan en past op basis van deze mails haar database aan zodat toekomstige spam beter herkend kan worden.
Hier een aantal tips waarmee kan worden voorkomen dat e-mailberichten onterecht worden herkend als spam:
Dit zijn slecht een aantal belangrijke regels om te voorkomen dat mail als spam wordt gezien. Voor klanten verzorgen wij de nieuwsbrieven zodat het afleverpercentage zo hoog mogelijk ligt.
Test ‘t zelf
Je kunt ook zelf testen in hoeverre je mail/nieuwsbrief ‘spamproof’ is. Een handig website om eenvoudig te testen is https://www.mail-tester.com.
Meer weten? Kijk eens op:
https://www.reto.nl/veelgestelde-vragen#faq_voorkom-dat-e-mails-als-spam-worden-gemarkeerd