Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om AnyDesk te downloaden. Zowel Windows, MacOS, Android als Linux desktops worden ondersteund. Al in het bezit van Reto Support (AnyDesk)? Ga dan verder bij stap drie.
Vijf eenvoudige stappen:
E-mailadres instellen in Outlook-app Android
Microsoft Outlook is een van de meest gebruikte e-mailprogramma's. Op deze pagina leggen wij uit hoe je de Outlook-app op Android instelt om jouw e-mail bij Reto op te halen.
Je e-mailadres is nu ingesteld in in de Outlook-app op Android.
E-mailadres instellen in Samsung Mail app van Android
1. Ga naar 'Apps' en open de 'Mail' app. (in de map Samsung)
2. Kies voor 'MEER'. Kies 'Instellingen' en vervolgens 'Account toevoegen'.
3. Voer E-mailadres en Wachtwoord in.
4. Kies 'HANDM. INSTELL.'
5. Kies 'IMAP-ACCOUNT'
6. Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige e-mailadres in en geef het 'Wachtwoord' op.
7. Vul bij 'IMAP-server' imap.reto.nl in.
8. Kies bij 'Beveiligingstype' voor 'SSL'.
9. Voer bij 'Poort' '993' in.
10. Scroll naar beneden en vul bij 'SMTP-server' smtp.reto.nl in.
11. Kies bij 'Beveiligingstype' voor 'TLS'.
12. Voer bij 'Poort' '587' in.
13. Scroll naar beneden. Als 'Verificatie vereist voor verzenden van e-mail' uitgevinkt is, vink 'Verificatie vereist voor verzenden van e-mail' aan.
14. Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige e-mailadres in en geef het 'Wachtwoord' op.
15. Kies voor 'INLOGGEN' (De informatie wordt geverifieerd.)
E-mailadres instellen in Outlook 2019
Microsoft Outlook is een van de meest gebruikte e-mailprogramma's. Op deze pagina leggen wij uit hoe je Outlook 2019 instelt om jouw e-mail bij Reto op te halen.
Je e-mailadres is nu ingesteld in Outlook 2019.
E-mailadres instellen in Gmail
Gmail is een veelgebruikte online mailomgeving. In deze handleiding leggen wij uit hoe je jouw e-mailadres instelt in Gmail en via Gmail berichten kunt versturen en ontvangen.
Wil je Gmail ook gebruiken om berichten te versturen? Volg dan onderstaande stappen:
Sluit het venster en ga naar jouw inbox om de verificatiemail te openen. Klik op de link in dit bericht. Zodra je op de link hebt geklikt, is jouw e-mailadres geverifieerd en kun je berichten via Gmail versturen.
Gedeeld postvak toevoegen in Outlook app
E-mail versturen vanuit het gedeelde postvak
Gedeeld postvak verwijderde items
E-mailadres instellen in Outlook 2016
In dit artikel word behandeld hoe uw een e-mailaccount kunt instellen in Outlook 2016 bij de hosting van Reto.
E-mailadres instellen in Thunderbird
Thunderbird is een veelgebruikt e-mailprogramma. U download dit programma gratis van de Mozilla-website.
Vul bij 'Inkomend:' in:
Vul bij Uitgaand: in:
Wat zijn de Reto e-mailinstellingen?
Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op uw pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft uw e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.
Gebruik de POP-instellingen alleen als uw e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en u uw e-mails alleen op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we u aan om IMAP te gebruiken.
Catchall-adres instellen
Met een catchall-adres kunt u e-mailberichten, geadresseerd aan niet-bestaande gebruikers, laten afleveren in een van uw mailboxen. Om deze functionaliteit te activeren kunt u even contact opnemen met support@reto.nl.
E-mailadres instellen in Windows Live Mail
Windows Essentials 2012 wordt niet meer ondersteund en uitgebracht door Microsoft sinds 10 januari 2017.
Windows Live Mail is de opvolger van het ooit zo populaire Outlook Express. Windows Live Mail onderscheidt zich van zijn voorgangers doordat het e-mailberichten opgesplitst per e-mailaccount (handig bij het beheren van meerdere e-mailadressen) en ongelezen berichten snel toegankelijk maakt via de map Snelle weergaven.
Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
Voorkom dat e-mails als spam worden gemarkeerd
Als u merkt dat uw e-mailberichten niet altijd aankomen bij de ontvanger, dan zou spamrating de oorzaak kunnen zijn. Om te zorgen dat uw belangrijke berichten bij de ontvanger terechtkomen, is het belangrijk een zo laag mogelijke spamrating te krijgen.
Door middel van spamrating kunnen spamfilters passerende mails beoordelen op hun betrouwbaarheid. Een spamfilter doet dit door strafpunten toe te kennen aan een e-mail. Hoe meer strafpunten, hoe hoger de spamrating. Op basis daarvan kan de mail in de spamfolder van de ontvanger belanden.
Een e-mail zonder onderwerp ziet er vaak al verdacht uit. Daarom is het belangrijk altijd een onderwerp in te vullen. Natuurlijk zijn er woorden die u moet vermijden zoals virus en gratis. Ook een correct e-mailadres als afzender is onmisbaar. Want waarom zou u een mailtje krijgen waar u niet op kunt reageren? Een persoon vindt dit al verdacht, een spamfilter dus ook.
De woorden die u moet vermijden in het onderwerp, kunt u ook het beste vermijden in het bericht zelf. Een mail moet er verder correct uitzien. Dat wil zeggen een nette opmaak, niet teveel uitroeptekens, hoofdletters en onnodige spaties.
Als u een nieuwsbrief verstuurt in HTML, is het verstandig deze ook als tekstversie aan te bieden. Dit verlaagt uw spamrating en u maakt uw nieuwsbrief leesbaar voor iedereen, dus ook voor klanten zonder HTML-ondersteuning in hun e-mailprogramma. Vergeet niet dat u in een tekstversie de links volledig uit moet schrijven (www.reto.nl).
Het gebruik van afbeeldingen vraagt om meerdere aandachtspunten:
Het aantal afbeeldingen in een mail dient altijd te worden beperkt om de spamrating laag te houden. Daarnaast is het verstandig om een afbeelding altijd te voorzien van begeleidende tekst.
De naam van een afbeelding kan ook zorgen voor een hogere rating. Lange (omschrijvende) bestandsnamen zijn wellicht logischer, maar zorgen wel voor een hogere rating dan een korte naam zoals 1.jpg. De naam die u eigenlijk in gedachten had, kunt u altijd nog meegeven in de alt-tag van de afbeelding.
In sommige gevallen is het noodzakelijk het bericht 'op te vullen' met afbeeldingen, zodat de opmaak netjes is. De zogenaamde 'spacer' werd voorheen vaak spacer.gif of pixel.gif genoemd. Omdat ook deze termen een hoge rating veroorzaken, is het verstandig een andere (korte) bestandsnaam te gebruiken.
Probeer het gebruik van HTML-tags zoveel mogelijk te voorkomen. Plaats bijvoorbeeld geen DIV-tag, wanneer een paragraaf al volstaat. Daarnaast worden HTML5-tags nog niet door alle mailservers herkend, waardoor uw spamrating onnodig verhoogd kan worden.
Vermijd over het algemeen het gebruik van bestanden en scripts waarvan de inhoud niet kan worden gecontroleerd door het spamfilter. Hiermee bedoelen we embedded video's en het gebruik van Javascript, Flash, iframes en formulieren.
Om zelf de spamrating van uw berichten te controleren, kunt u een spamchecker installeren voor uw browser. Deze kan echter ook al aanwezig zijn in uw e-mailprogramma. Op https://www.mail-tester.com/ kunt u ook eenvoudig de spamrating van uw mail testen.
Wat is de maximale grootte van een bijlage in een e-mail?
Er zijn restricties verbonden aan de grootte van een bijlage in een e-mail. Dit heeft te maken met de restricties op de inkomende mailservers. Bij Reto is de maximale grootte van een e-mail die u kunt versturen en ontvangen, vastgesteld op 50 MB.
Naast de inkomende mailservers zijn er ook e-mail clients die een restrictie hebben op basis van grootte. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
Er zijn online programma’s beschikbaar welke het mogelijk maken om grotere bestanden te versturen. Enkele voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld WeTransfer, OneDrive of Dropbox.
Geen e-mail ontvangen
Wanneer u geen e-mail kunt ontvangen in uw e-mailprogramma, dan raden we u aan onderstaande zaken na te lopen.
Controleer of uw internetverbinding goed werkt. Als u problemen hebt met uw internetverbinding, kunt u geen (goede) verbinding maken met onze server om de e-mail op te halen. Neem in dat geval contact op met uw internetprovider.
Kunt u wel e-mail versturen via de Webmail? Voor het inloggen op de Webmail gebruikt u dezelfde gegevens als voor het instellen in een e-mailclient.
Hebt u de juiste instellingen gebruikt? Kijk in de e-mail die u van Reto hebt ontvangen en controleer of alle instellingen correct zijn ingevuld of bel met support: 035 323 05.
Op deze pagina vind u een overzicht met de juiste instellingen.
Zijn alle bovenstaande zaken in orde, maar krijgt u toch geen verbinding met de SMTP-server? Bekijk dan via onze statuspagina of er onderhoud plaatsvindt of dat er een storing is.
E-mailadres instellen in Gmail app van Android
Inkomende mail: imap.reto.nl
Poort: 993
Beveiliging: SSL/TLS -> klik op volgende
Dan krijgt u een foutmelding -> klik op geavanceerd -> Certificaat niet vertrouwd -> scroll naar onderen -> klik op “toch doorgaan”
Nu wordt het beveiligingstype gewijzigd naar SSL/TLL
Vervolgens opent venster “instellingen voor de uitgaande server”
Inloggen vereisen: ja
smtp.reto.nl
poort: 2525
Nu is het belangrijk bij beveiligingstype “STARTTLS” te selecteren. Als u “STARTTLS” selecteert krijgt u een foutmelding en kunt u niet verder.
U kunt dit vervolgens enkel nog wijzigen door op annuleren te klikken (wijzigingen niet opslaan). Gmail-app kunt u nu enkel nog instellen door een email te verzenden vanuit uw (in te stellen) account. De e-mail blijft dan hangen in postvak uit. -> ga naar postvak uit, klik op de mail -> onderaan scherm is een pop-up met tekst “kan niet inloggen” -> klik daarop “inloggen”
Nogmaals zelfde instellingen voor uitgaande mail (zie hierboven)
Het beveiligingstype is nu ingesteld op SSL/TLL
E-mail opnieuw instellen in iOS voor iPhone of iPad
Zorg er voor dat u de meest recente versie van iOS heeft en controleer vervolgens aan de hand van de onderstaande stappen en de screenshots of uw instellingen goed staan. Weet u niet (zeker) wat uw wachtwoord is? Neem dan gerust even contact met ons op.
Ik ontvang geen nieuwe e-mails?
Doorloop het proces in stap 5 en stap 6 opnieuw, controleer of alle gegevens juist zijn en of u verbonden bent met het internet.
Ik ontvang wel nieuwe e-mails maar ik kan niet verzenden?
Doorloop het proces in stap 4 opnieuw, controleer of alle gegevens juist zijn en of u verbonden bent met het internet.
Reto VoIP app: Hoeveel data verbruikt de app?
Een gesprek over 4G of 3G+ gebruikt ongeveer 0.2MB per minuut.
Reto VoIP app: Inkomende oproepen ontvangen.
Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.
Als je gebeld wordt op de Reto VoIP App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Bij Android hoor je je reguliere ringtoon. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.
Reto VoIP Portaal: Telefoon doorschakelen naar mobiel nummer.
1. Klik op 'Beheer'
2. Klik op 'Vast/Mobiel' onder de kop 'Doorschakelen'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Vul het telefoonnummer in met de volgende notatie: +31612345678
5. Vul een beschrijving in (later gemakkelijk terug te vinden in 'Belplan')
6. Kies bij 'Doorgeven van nummerweergave' voor 'Nummer van beller'
7. Klik op 'Opslaan'
8. Klik op 'Gebruikers'
9. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
10. Klik op 'Telefonie-instellingen'
11. Selecteer bij 'Vast/mobiele nummer' het 06-nummer
12. Selecteer bij 'Bereikbaarheid' het 06-nummer
13. Klik op 'Opslaan'
VoIP account.
Om een toestel of softphone aan te sluiten op Reto VoIP heb je een VoIP account nodig.
Log in op de online Reto VoIP beheeromgeving en klik op VoIP account.
Waar stel ik mijn openingstijden in?
In de online beheeromgeving van Reto VoIP kun je bij de module Openingstijden zelf eenvoudig aangeven op welke tijdstippen je bereikbaar wilt zijn en op welke tijdstippen juist niet.
Wat zijn de mogelijkheden van de Reto VoIP app?
Met de Reto VoIP app heb je een telefooncentrale in je broekzak.
Werkt elk VoIP toestel met Reto VoIP?
In principe zal elk toestel dat gebruik maakt van het SIP protocol moeten werken met Reto VoIP. Echter beschik je dan vaak niet over alle opties en mogelijkheden. Voor de toestellen die je bij ons bestelt geldt dat deze 100 procent werken. Voor een aantal overige toestellen hebben we ook beschreven wat de optimale instellingen zijn.
Reto VoIP app: Uitgaand bellen.
Is je app ingesteld, kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij iOS), uit je recente oproepen of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.
Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Reto VoIP app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Reto VoIP app het nummer waar je naartoe wilt bellen. Vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt. Zo bel je dus ook zonder internet uit met je zakelijke nummer naar de klant.
Let op: Bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.
Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Reto VoIP het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / Reto VoIP wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.
Reto VoIP Portaal: Belgroep aanmaken.
1. Klik op 'Beheer'
2. Klik bij 'Doorschakelen' op 'Belgroep'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Geef de groep een 'Intern nummer (extensie)'
5. Geef de groep een 'Beschrijving'
6. Selecteer onder 'Bestemmingen' bij 'Gebruikers' de leden voor de Belgroep
7. Klik op 'Opslaan'
Reto VoIP Portaal: Belplan aanpassen.
1. Klik op 'Belplan'
2. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
3. Klik op 'Stap toevoegen'
4. Vul een nieuwe 'Eindbestemming' in
Bestaand telefoonnummer meenemen.
Bij Reto VoIP kunnen we het vaste nummer uiteraard overnemen van je huidige provider. Hiervoor hebben wij een handig formulier opgesteld welke je nadat je klant van Reto VoIP bent geworden kunt invullen. Als we alle gegevens compleet hebben, zorgen wij dat je je oude nummer binnen 5 tot 10 dagen kan gebruiken via Reto VoIP.
Wij kunnen naast nationale nummers ook 088/085 nummers voor je registreren.
Wanneer is Reto MailCenter een betere keuze dan Mailchimp?
Mailchimp is een relatief dure (Amerikaanse) oplossing. Hun servers staan in Amerika en dat is voor bepaalde organisaties vanwege privacy redenen geen optie! Zijn er meer dan 2000 e-mailadressen, dan is Reto MailCenter een geschiktere en voordeligere keuze dan Mailchimp. Mailchimp biedt geen persoonlijk support, iets wat veel MKB bedrijven juist wel als prettige of noodzakelijk ervaren. Reto MailCenter biedt dit wel! Wij zijn je graag van dienst met persoonlijk advies en support.
Toch mailen met Mailchimp, geen probleem. Reto is partner van Mailchimp. Vraag naar de mogelijkheden.
Kan ik met Reto MailCenter ook personaliseren?
Ja, je kunt met je mailing personaliseren met bijvoorbeeld een persoonlijke aanhef. Met personaliseren creëer je een betere response en een betere conversie.
Kan ik met jullie nieuwsbrieven software makkelijk nieuwsbrieven maken?
Ja, met onze nieuwsbrieven sofware kan je heel eenvoudig nieuwsbrieven maken. Je hebt hiervoor geen enkele technische kennis nodig.
Is jullie nieuwsbrieven software beschikbaar in andere talen?
Ja, onze nieuwsbrieven software is naast Nederlands ook beschikbaar in Engels, Duits en Spaans, Italiaans en Pools. Deze talen kunnen op gebruikersniveau worden ingesteld.
Kunnen meerdere personen tegelijk jullie email software gebruiken?
Ja, binnen de account kunnen meerdere mensen tegelijk aan het werk met de mailing software.
Waarom zou ik digitale mailingen moeten versturen?
Het versturen van digitale mailingen is een must! E-mailmarketing is namelijk een van de meest effectieve- en best renderende marketing kanalen.
Voordelen
Worden mijn e-mailadressen verstrekt aan derden?
Nee, de e-mailadressen of persoonlijke gegevens worden op geen enkele manier aan derden verstrekt.
Zijn de nieuwsbrieven geoptimaliseerd voor mobiel?
Jazeker, met onze responsive editor kan je eenvoudig responsive nieuwsbrieven maken. De nieuwsbrieven zijn dan automatisch geoptimaliseerd voor het prettig lezen op alle mobiele apparaten.
Worden jullie nieuwsbrieven goed afgeleverd in de inbox?
Nieuwsbrieven versturen via Reto MailCenter betekent een goede aflevering van de mails in de inbox. Reto optimaliseert continu de verzendreputatie van haar servers zodat mailings goed aankomen in de inbox van de lezers i.p.v. de spamfolder.
Bemiddelen jullie ook in adressen?
Reto verhuurt, verkoopt verhandelt op geen enkele manier adressen! Wij raden ook ten zeerste af adressen te kopen. Reto faciliteert uitsluitend software waarmee klanten hun eigen relaties beheren.
Wat is een datalek?
We kunnen spreken van een datalek wanneer gegevens in handen zijn gevallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben. Een datalek is het meestal een gevolg van een beveiligingsprobleem.
Wat is IPv6?
IPv6 staat voor Internet Protol versie 6. IPv6 is de opvolger van IPv4 waarbij veel meer IP-adressen beschikbaar komen. De huidige IP-adres voorraad binnen IPv4 is volledig uitgegeven, waardoor in landen zoals China, Brazilië of India een schaarste van IP-adressen ontstaat.
Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?
Voor het ophalen van e-mail krijg je een loginnaam (e-mailadres) en een bijbehorend wachtwoord. Het wachtwoord is aan te passen via Reto Webmail.
Let op: Indien je het e-mailwachtwoord wijzigt, dien je dit wachtwoord ook te wijzigen in jouw e-mailprogramma zoals Outlook.
De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.
Voor hoofdbeheerders: e-mailalias aanmaken
1. Klik op Domeinen.
2. Klik op de domeinnaam.
3. Klik op Mailbox aliassen.
4. Klik op Add en vervolgens op Alias.
5. Vul een e-mailadres (inclusief @domeinnaam.nl) in.
6. Vul de ontvanger in.
7. Klik op Aanmaken.
Contactpersonen beheren
Het contactpersonenbeheer via de Webmail is nu nog wat eenvoudig. Wij werken nog aan de mogelijkheid om contactpersonen op te slaan vanuit e-mailberichten.
U kunt ook contactpersonen indelen in verschillende categorieën.
De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.
Voor hoofdbeheerders: e-mailadres aanmaken
1. Klik op Domeinen.
2. Klik op de domeinnaam.
3. Klik op Mailboxen.
4. Klik op Add en vervolgens op Account.
5. Vul een gebruikersnaam (inclusief @domeinnaam.nl) en wachtwoord in.
6. Vink Actief aan en klik op Volgende.
7. Bevestig het nieuwe e-mailaccount door op de knop Verzenden te klikken.
Auto-antwoord bericht instellen
Als je op vakantie gaat of een paar dagen afwezig bent, is het handig om een afwezigheidsbericht in te stellen om de verzenders te informeren.
De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.
Berichten in spamfilter quarantaine vrijgeven
Wanneer e-mailberichten als spam gemarkeerd worden door ons spamfilter, dan kunnen deze e-mailberichten terug worden gevonden via Reto Webmail. Een bericht kan hier worden vrijgegeven, zodat deze alsnog wordt doorgestuurd of het e-mailbericht uit de quarantaine kan worden verwijderd. Je moet wel beheerder zijn van het e-maildomein. Dien daarvoor een aanvraag in via support@reto.nl of bel naar 035 - 603 23 05.
De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.
Automatisch mails doorsturen naar een ander adres
Mocht je e-mailberichten liever op een ander e-mailadres ontvangen dan is er een mogelijkheid om e-mail automatisch door te laten sturen.
De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.
Hoe maak ik verbinding met Reto Webmail?
Hoe installeer ik Reto ownCloud op mijn Windows computer?
Hoe installeer ik Reto ownCloud op mijn Mac?